Sabtu, 17 April 2010

DUNIA SEMATA

Hari ni 17 April 2010, bangun pagi agak awal. Dalam otak dok terfikr apa aku nak wat hari ni. Terpandang baju sebakul yang belum terbasuh. Dalam hati ‘alaa mesin kan ada. Apa susah..’. So aku decide nak basuh je esok. Bagus gak tak basuh hari ni. Hujan kot petang tadi.

Mood mcm rojak sejak akhir-akhir nih. Studi pun dah macam rojak. Tunggang langgang. Hari ni dimaklumkan buku ada kat atas katil tapi aku belum bukak- bukak lagi. Sibok maen gitar, facebooking..(yerp aku rs nk mencarut kt diri sendiri).

‘zati come on..apa nak jadik nih’ mengutuk diri sendiri dalam hati. Tolonglah kuarkan segala setan- setan yang ada. Aku benci situasi begini!

Ok. Semalam aku bersuka ria tgk wayang bersama karok. Yerp sekali segala bole laa. Reward diri sendiri setelah berhempas pulas dgn buku. 3 papers kot dlm satu minggu. Dah la paper hebat2 belaka.huh terasa release seketika.

Dalam aku dok syok- syok bersuka ria, balik ja bukak pintu bilik, hempaskan diri atas katil..tertengok kt lappy aku kale pink tu dok memanggil manggil manje..on la saya..huh nasib baek aku sayang ko. Ko lah peneman setia. Tak penah lari dari hidup aku. So aku pun on laa..bila dah on mulalahh bukan takat pasang headphone dgr lagu, online skali ye. Pakej lengkap.

Sapa kata aku suka facebook? Aku xsuka. Aku plg xsuka. Buang ms taw ark..huh. Dah tu bila trtgk menda yg kita xsuka lagi laa xsuka. Aku benci! Wahahaa yg ko emo ni apahal zati? Aku tls byk2 smlm aku xmo nges, aku kuat semangat, aku akan terus senyum. Taw nape?? Sebab aku rs nk nanges laa.

Tapih aku pk2 balik, ko sape nk wat aku nges??tolanglah..aku tak kenal pn sapa ko! Wahahaa cubaan Zati menipu diri sendiri. Berjaya ker cik Zati oiii??

Dengan ini dimaklumkan Cik Zati tengah dilanda penyakit gila( tlg jgn slh fhm aku masih siuman. Tiada sp yg akn disakiti). Adoyaii bila penyakit ni datang, aku benci! Sebab tu aku lebih suka kuar jalan2 sedut udara yg xde la segar pn. Tp better dr dok bilik sorang2, layan lagu tah apa2 then..uhuhu..xmampu lagi aku ceritakan. Faham2 la sendiri. Tima kasih.

Sekarang minggu exam. Yerp aku mahu fokus. Menjerit lagi dalam hati

‘ aku mahu fokus!!’


Jerit lagi kuat lahhh..

‘aku mahu fokus studi!!!!ko xfaham kerr??

Ok aku sedang bermonolog. Tolong faham.

Setiap hari yang aku lalui, aku mahukn kehidupan yang lebih baik. Tidur yang lebih nyenyak. Sekian dari saya untuk hari ini. Jumpa lagi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan