Ahad, 24 November 2013

Tuhan sedang menguji aku.

Assalamualaikum.
Ehem. Lama tak blogging.
Sejak ada twitter dan instagram, lebih banyak cerita update di sana berbanding di sini.

24/11/2013, hari ini weekend. Tak ke mana-mana hanya menghabiskan masa lepak di rumah. Maklum sajalah hujung bulan. Ongkosnya tiadaa. Maka duduk di rumah diam-diam saja makan roti dan maggi. 2 makanan ini setia menemati dari zaman student smpai zaman bekerja. Hahah. Itulah masuk gaji boros bajet orang kaya. Ok bebel.

Mahu beli kereta baru.Sudah booking sebenarnya. Kereta apa? Rahsia. Kereta biasa-biasa saja. Mana mampu kereta mahal-mahal. Kita kan kuli saja.hihi. Sepatutnya bulan ni dah boleh dapat, tanya salesman problem apatahnya tak pasti kalau tidak bulan depanlah jawapannya. Kereta hujung tahun. Mungkin Tuhan mahu aku menunggu sedikit lebih lama. Sedikit lebih lama bak kata orang , bak kata mereka-mereka yang arif tentang kehidupan, great things takes time. So kita tunggu ajalah dengan sabar. Ya sabar ya Cik Zati. =)

Masuk facebook, penuh dengan invitation kawen. Masuk newsfeed penuh dengan pic2 kawen, pic anak-anak rakan2 yang sudah berkahwin, honeymoon dan sebagainya. * Tampar pipi. Sebab rasa masih zaman student masih kanak-kanak yang riang berlari main galah panjang*
Zaman sudah berubah rupanya. Ramai kawan-kawan yang sudah mendapat gelaran isteri dan juga ibu. Eh macam mana dengan aku? * Gelabah. Then kena kutuk bersama oleh status kawan2 di fb dan tweet2 di twitter, desperate katanya padahal masih muda. atau tak laku?? Peduli apa aku. Yang rasa aku bukan kamu.Bukan kamu dan kamu. Tak tawlah kalau ada yang senasib dengan aku. Maka bolehlah kita duduk bersama di meja bulat membincangkan tentang "JODOH". Padahal bincang punya bincang bukan jumpa jalan penyelesaian pun tapi lebih kepada untuk saling mendukong memberi semangat. Semangat buat wanita bekerjaya single macam kami. Penat sebenarnya. Penat menjadi kami. Jadi berhenti mengutuk sebelum tamparan kuat singgah di pipimu.

Baru 24 kan? Kenapa nak mengelabah sangat? Cuba. Cuba duduk sini dengan aku. Kau pandang kanan, berpasangan. Kau pandang kiri, berpasangan. Kau pandang depan, berpasangan. Kau pandang belakang, pun berpasangan. Tak ker kau rasa mengelabah? Kalau tak banyak sikit tu mesti ada kau tak payah bohong. Tak payah nak ego sangat konon kau tak kisah hidup sorang. Padahal malam2 sebelum tidur menangis sampai basah bantal. Pooodah. Cakap kencang. *Menyampah.

Jujur aku sunyi. Tuhan sedang menguji aku dalam kesunyian. Dalam keseorangan. Aku sebagai hambanya, aku cuba mengerti aku cuba memahami apa erti di sebalik sunyi ini, di balik seorang ini. Mungkin untuk masa ini, Tuhan mahu aku begini. Supaya lebih dekat dengan Dia. Cuma ada Dia dan aku. Untuk aku lebih mengenal cinta hakiki dan abadi. Yang selama ini aku lupa.

Kalau dicari manusia paling lemah, aku rasa akulah selemah-lemah manusia. Lemah sebenarnya. Kuat menangis. Cepat rasa goyah. Cepat jadik gelabah. Tapi aku ada satu sikap degil. Tak reti mengalah. Kalau dah berdarah lutut pun masih mahu lari lagi. Kalau dah jatuh basikal masih mahu kayuh lagi. Kalau masak tapi tak menjadi masih mahu cuba lagi. Kalau gagal mana-mana subject masih mahu repeat. Walaupun penat, walaupun letih sebenarnya. Tapi aku masih mahu cuba. Mungkin kerana sikap degil itu, aku menjadi aku yang hari ini. Masih tetap degil. Hanya mahu apa yang aku mahu. Tahu apa yang aku mampu. Degil sampai dilabelkan manusia tak dak perasaan? Ya mungkin sebab aku dah hadam semua rasa sampai bagilah apa rasa pun, aku dah tak rasa apa-apa. Bak kata pepatah alah bisa tegal biasa. Pepatah yang aku kenal ketika darjah 5. *ok sudah semakin jauh aku membebel

Aku sedar Tuhan sedang menguji aku sekarang. Dengan bermacam rasa dan peristiwa. Yang kalau boleh aku tak mahu ingat, mahu makan semut sebab orang tua2 kata jangan makan semut nanti cepat lupa. Tapi untuk apalah makan semut nnt aku lupa kesemuanya termasuk yang tak sepatutnya aku lupa. Bak kata pepatah, marahkan nyamuk kelambu dibakar. Hah jangan begitu. Tah la apa kaitannya. *merepek lagi.
Tidak ada lain yang aku mohon di setiap doa di setiap hari melainkan kekuatan. Kekuatan dan semangat, jangan lari ke mana-mana. Aku masih perlukan kalian di sisi. Sampai bila2! Tak apalah kalau ujian ini mampu membawa aku wlaupun cuma satu langkah lebih ke hadapan, walaupun jika cuma satu langkah lebih rapat denganNya, aku rela Ya Allah. Dari Kau berikan aku nikmat yang membuatkan aku jauh seribu langkah dari Engkau. Ya aku memang hambaNya yang banyak dosa. Dan jika ujian ini mampu menyucikan aku dari noda-noda dunia, aku rela.


1 ulasan:

  1. Ecarg says March 19, 2013 at 1. In the event you don't slumber the body and testosterone punches all-out of wake and makes it virtually difficult to lose weight.SO!


    The data provided on this web site is intended for the standard
    understanding only and it is not treatment regarding particular medical ailments or
    just a replacement for professional medical guidance. We found doctor was
    suggested on by the products. Oz and was thinking when they would not be bad for myself.
    1The ingredient has a huge selection of results around the physique, performing largely on an enzymatic stage,
    elevating the degree of cyclic AMP (adenosine 3.5 - monophosphate) a material that invokes a
    variety of other mobile minerals. forty. This band is synthesized after the trans' enhancement - a mediated cyclization forms carbon ring devices that were fused.

    forskolin green coffee bean reviews dr oz
    I ceased taking ambien since we couldnt manage it.then I
    started experiencing about persons committing sleep suicide (a female stepped
    away her window.) so I commenced having plenty of tylenol evening.
    2004;180(ONE):125-133. SEVERAL-Keto has as phony been branded on different sites.
    What's forskolin and where may it result from? This is simply to not be dangerous rather than remorseful.

    forskolin green tea extract benefits
    Forskolin is an element which includes been many research studies' main topic since 1981.




    Effect of forskolin on beta- hyporesponsiveness in skin. **The items
    along with the claims made about certain items on or
    through this website have not been examined by the United States Of America Foods and Drug
    Administration and so are not designed to spot, treat, cure
    or stop disease. How come coleus significant? It normally facilitates heart cure

    th. We dropped twelve weight in about fortnight and used 1500 calories every day
    furthermore consumed loads of water and unsweet tea around.
    This remedies is contraindicated while in the medicines for
    buy forskolin
    Acid amount may be increased by people with sores as forskolin.
    buy forskolin
    You ought not utilize this facts as self-prognosis or for
    healing infection or a health problem. (1990)




    S the next trademarks' owner: DR. ASK DR, OUNCE forskolin.
    THE DOCTOR OUNCES PRESENT AS WELL AS OUNCE forskolin forskolin. For additional information a few merchandise, please contact the manufacturer.

    And certainly, it helped with weight reduction...
    Not considerably nevertheless... I believe it can harmony factors for the reason that value and will help having
    digestion and so reductions on my abdominal fat just a little and assists me maintain a,
    slightly thin weight that is consistent...
    In addition, it seems to aid using my respiratory and it has a relaxing cardiovascular-vascular impact...
    It appears simpler to sleep.Reply and exercising

    Person states May 26, 2013 at FIVE:52 pm Janine, cheers for the suggestions.
    Free delivery!
    coleus forskohlii root extract benefits
    No Matter The Objective, Effectively Explain To You The Most Truly Effective RecommendedProducts That'll Allow
    You To Get There! Inadequate is famous regarding the use of Forskolin and
    buy forskolin
    breast-giving. Coleus forskohlii is just a hawaiian vegetable local to Southeast Asia and it
    is linked to the mint and linden family. We looked over the 3 studies anyone introduced but it is
    great to learn that individuals are currently looking at organic treatments.Reply

    BalasPadam