Ahad, 18 April 2010

Bebel lagi

Aku terasa blog aku semakin hambar. Ye..b4 dis aku dah lama tak update blog. Aku sibuk dengan bermacam-macam hal dunia. Buat keja2 tak berfaedah pun banyak jugak. Antaranya shopping menghabiskan duit. So bila duit dah habis, im back. Aha..kembali kepada blogger world.

Aku bukan xde menda nak cita. Banyak sebenarnya.Kadang-kadang aku malas nak cerita sebab it’s complicated. Siyes complicated. Aku takut kalau aku cita nanti korang tak faham plak. Aku usha blog orang lain, cam bes je citer2 mereka. Ada je menda nak story. Idea tak pernah kering2. Ada setengah tu setiap hari update blog. Tahniah diucapkan. Tak sia2 korang wat blog.

Sebenarnya aku wat blog nih bukan nak orang baca sangat pun. Tak baca lagi bagus. Sebab tujuan utama aku wat blog ni adalah nak memotivasikan diri sendiri melalui penulisan. Bila aku pikir2 balik bagus jugak ada orang baca, at least boleh motivate org (kepada yg terasa trmotivate la) n dapat berkongsi cerita tentang hidup.

*Sorie la blog aku ni xde unsur lawak sgt. Xde talent laa..

Now aku tengah final exam. Seingat aku la dulu masa 1st year, kalau nk final exam ja mesti berdebar-debar, pulun studi nak dapat dean list. Entah kenapa sekarang ni aku rasa aku dah mcm lepak je studi. Kadang2 tu sampaikan esok nak exam, hari ni aku tak rasa apa2. Pelikkan? Ya Allah, berilah petunjuk ke jalan yang benar kepada hambaMu ini..

Ok sape ckp jadik single tu bes? Meh2 citer kat aku apa yg bes sangat jadik single.huh. Nak bebas konon! Kepada yang da kapel tu, teruskan je la kapel. Tak yah nk ngada2 tukar status single plak. It’s complicated u noe? Serabut+penat. Syukur la dengan apa yang korang ada.. Biarpun tak sempurna tapi melengkapi ok..

Aku kadang2 tu bila tengak orang jalan berpasangan, senyum2 gelak2 ketawa terasa bahagia hati tengok. Aku yang tengok ni rasa bahagia, mereka apatah la lagi kan..Adat berkasih lahh, gado2 manja tu biasa la tu..xdaknya pasangan yang bercinta tak penah gado. Trust me! Selagi boleh bertahan, bertahan. If memang da xde jodoh pun, tak perlu sampai nk membenci. Sapa kita nk benci2 orang?kan2? So just be gud to people. Treat people as well as u can. Tak rugi pn.

*wahwahh Zati pandai awak nasihatkan orang ye!

I miss home so much. Da 2bulan lebih ye tak balik s petani. Rumah abang kt cni pn dah 3 minggu tak g. I miss my raiyan..waa ryan, Acu miss u so much la dear!nk meluk2 nk kiss2 nak cubit2..nk holding2 hand..uhuks. Keja banyak nak kena wat. Program pun banyak nk kena join.

*Ya Allah kuatkan lah semangat hambaMu yang kudus ini. Amin..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan