Rabu, 2 September 2009

BIRTHDAY MY LITTLE KING




Happy 1st Birthday Raiyan..

Aku nak cita ni..

aritu aku blk kg..pastu dah alang2 blk kami smbut la skali besday si budak kecik ni.dah tak leh pgl baby dah sbb dah 1 taun..


Raiyan: hai semua..jgn jeles..sy da 1 taun skrg..

Masih ingat kah anda pada budak ini?? Dulu kalu korang ingat la..aku penah tulis entri pasal dia. Masa 2 dia kecik lagi.Tgk la skrg da besar..kejap ja masa tu berlalu. Tepat 1 Januari aritu genap lah umur dia 1 taun..

Bila umur dia dah 1 taun ni,seriously aku dah xlarat nk kawal dia. Mcm hal dia nk buat.Banyak benda yang dia sibuk nk belajar. Kadang2 jadik geram ngan dia.Rasa nk cubit2 ja pipi dia. Tapi bila dia tak dak,rasa rindu sgt nk tgk gelagat dia yg boleh wat aku ketawa terbahak-bahak.




Raiyan tgh diguide abahnya untuk meniup lilin yg sebatang tu sambil diperhati oleh mummynya..





Raiyan bergambar dengan hadiah dari pak ngahnya.


Okeh sambung cerita,sekarang ni raiyan tengah belajar bercakap setelah dia mendapat lesen kakinya untuk berjalan. So next step adalah bercakap. Macam2 benda dia nk cakap.layan ja lah walaupun aku sendiri tak berapa nk faham apa yg dia cakap.Tapi aku cuba jugaklah memahami bila dia kata 'tu..'smbl tunjuk2 tu mksudnya dia tya benda tu apa?..so aku jawab lah..'tu bird..'

Yang pasti dia da pandai pgl 'mummy'..'abah'..kalu nak something da pandai cakap 'nana'.kalau xnak dia cakap 'tana..'.Jadik aku faham r. Sekarang ni aku tengah ajar dia pgl aku 'Ucu' tapih...bila aku ajar ja dia mst dia wat tak tahu ja.huhu..tak pa2..nnt2 dia pandai r tu pgl aku 'ucu'.

To my little king raiyan,be a good boy k! jgn naughty2 a..jgn comot2.maintain cute.Jadik budak yang bijak n besar2 jadik pilot k??I luv u, my little king!!




1 ulasan: