Ahad, 23 Ogos 2009

jom balik kampung!



Salam ramadhan semua..



Bila di bulan puasa ni trgt plak zaman kanak2 dlu.bila berbalas kad raya mst ada sln yg berbunyi ‘puasa x arini? Atau taun ni puasa penuh x?’haha.teringat plak pd pantun di bwhnya ‘pecah kaca pecah gelas sudah baca harap balas’.hmm..skrg ni teknologi semakin canggih.segalanya diujung jari.ucapan salam ramadhan ,mahupun hari raya dengan mudah bole diantar melalui sms atau email. Kadang-kadang kemeriahan raya itu tidak lagi dirasa seperti dlu.Bila lg 2 mgu nk raya,mst semangat tgu posmen depan umah.tgk2 ada x kad raya utk kita. Bila teknologi semakin canggih.tradisi makin dilupakan. Dah tidak ada lg semangat untuk menunggu posmen.tahu dah yg org di zaman ini tidak lg berminat mghantar kad raya. Hanya sms penggantinya.Malam raya,ha berpuluh sms dpt.smpai akhirnya line jdk busy.apapun tidak kisahlah cara mn sekalipun..moden atau kuno,yg penting kita saling mengingati bulan yg mulia dan hari kemenangan seluruh umat Islam.



Sebenarnya aku pun xtaw ap yg aku nk cita.kalu sesapa perasan.entri aku sebelum ni lebih kepada memotivasikan hati..menguatkan jiwa. So kali ni kita lupakan kejap soal tu..sbb aku nk gitaw seluruh dunia yang minggu ni aku blk umah!!!!wahhhhhhhh...bahagia sangat!!dah lama gle aku tak balik umah.Dari start sem ni smpai la skrg.maknanya dah 2 bulan.huhu..aku rindukan suasana berbuka di rumah..aku rindukan family aku. Jadi aku menyeru kepada seluruh dunia, jom minggu ni kita blk!buka puasa dengan family.



p/s:selamat menjalani ibadah puasa semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan