Khamis, 11 Jun 2009

Camni ker kawan??

Penah x korang ada perasaan,"dia nie kawan ka sahabat??'atau..."camni ka kawan??"haih..geram-geram..so skang nak tak nak terpaksa la lepas geram kat cni.nk marah 'dia' malas r..aku bkn jenis suka marah org suka ati..abis sgt wat muka tenuk ja..xpon g nanges sorang2 dlm blk..'sabar ja la Zati..dugaan..',kata hatiku...tapi apa pun terdetik gak kt hati ni..'wat pa agi nk kawan ngn org cmtu?xkan asik kita ja nk jg hati dia..dia xtaw jg hati kita pun.da r bajet baik pdhal bkn baik mana pun',kutuk dalam hati je la..pernah ada ketika tu nk ja let it go..crk ja kawan lain..tp itu da opposite akunya prinsip.Prinsip aku sekali aku kawan ngn dia,sampai bila2 pun dia tetap kawan aku!xkisahlah peragai dia cam hantu pun.Aku suka puisi yg aku terjumpa tah kt mana nie..lupa.korang baca r sendiri.
kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.......
kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,dipandang cantik dipegangsakit.....
kata atuk,
KAWAN tu seperti air terus mengalir.....
kata nenek,
KAWAN tu bak bulan dipuja dan disanjung tp nun jauhdisana....
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,kawan makan kawan!!
kata abang,
KAWAN tu seperti lembu mengikut saje ape dikata........
kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian bau je busuk tp sedap dimakan....
kata adik,
KAWAN tu macam biskut sekejap ade sekejap takde.......
kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..walaupun dia IBARATLEBAH, UMPAMA BUNGAROS, SEPERTI AIR, BAKBULAN, SEPERTILEMBU, TAK UBAH MACAMDURIAN&MACAMBISKUT!!!
dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan diaselamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!
Note:kepada semua yg ada kawan, jg r hati kwn korang baik2..jgn wat kwn cam sampah sebab sesampah mn pun kwn korang,tetap bole dikitar semula taw!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan