Selasa, 14 April 2009

Aku rindu korang!!

Korang taw x skrg da kol brp? Time ak tgh tulis ni, jam kat laptop aku da tunjuk kol 12.30. Aku igt nk tido setelah seharian hari ni wat keja.bangun pon awal arini sebab ada presentation public speaking pagi tadi. Tp mata ni x leh nk lelap2 sbb hati dan jiwa aku ni rs rindu sgt kt korang. Rindu sgt2!! Aku rindu sgt suasana time kita kt felda bilut aritu..korang igt lg x??aku prcaya korang pon mst igt kan!besnya time 2..kalu la ms 2 bole diulang cam tgk photo berulang-rulang kali, nk ja ak ulang kembali masa 2.
Di felda Bilut ini, telah menjadi saksi
temasya yang gemilang..
Haha..korang msti igt kan lagu 2 kita tuju kat sp??hehe..
Rindu la..seyes rindu! Aku sgt rindu pada mt2 kesayangan aku..pd kita yg tujuh badik..haha..
Ingat x camna susah payahnya kita wat persediaan utk km neh? Tiap minggu kita da meeting kt ptsl 2 smpai naik muak ak tgk muka korang. Tambah2 muka pengarah kita.haha..kt c2 la kita bincang segala hal..n bermulanya pengenalan kita. Aku rs kalu aku tukar set lain mst xdapat nk knl korang kan?huhu..nasib baik aku pilih set 8.
Hari berganti hari, minggu bersilih ganti, akhirnya tiba gk masanya kita nk gerak ke felda penuh bersejarah tu, Felda Lurah Bilut. Kita pikir segalanya akan berjalan dengan lancar tp..hidup ini x semudah yang disangka. Tuhan telah menguji kita. Bas yg sepatutnya smpai pd msny lewat sampai.serabut gak aku. Tp aku igt g Hamzah kata, xpa..anggap ni kenangan manis..hehe..Akhirnya dalam kol 1, bergerak gk 4 buah bas ke Felda Lurah Bilut.Alhamdulilah..
Sampai ja kami kt sn..sambutannya..fulamak..gle meriah!siap dengan silat lg.Terima kasih warga Bilut!
Kita sangka hari 2 akn berakhir dengan senyuman tetapi ternyata hari 2 dibelenggu dengan pelbagai masalah. Aku igt g, time postmotem malam 2,muka suma orang tegang ja. Aku perhati ja muka sorang2..haha.nk tergelak pon ada gk.tp ak try r wat seyes..pastu bermula la babak-babak penuh syahdu kita yang semestinya aku akn igt smpai bila2. Hamzah suh sorang2 ckp part msg2..then kuar la mcm2 mslh.yg pasti protokol kena hentam teruk malam 2. Ketat gk la muka atik ak tgk.sori ek atik..kitaorg marah tu tnda kitaorg care sal post ko..malam 2 postmotem abes kol 2.muka suma org mmg letih abes r.tp xdak sorang pn merungut letih..nk blk la ap..mmg aku respect abes r dgn smgt korang!Kita pon pulang umah dgn harapan esok segalanya akan berjalan dgn lancar.
Esoknya, pagi2 g Opah da kejut kitaorg 7 badik bangun..time 2 mata xyah nk ckp r..mmg ssh gle nk bukak. Maklumlah..tido pun brp jam ja. Pastu kitaorang pun siap2 tgu bas kt jalan besar gerak ke dewan. Pagi 2 ada aerobik.bes gle! mcm2 aksi leh tgk.haha..ak mmg rindu gle suma 2. Abes aerobik, ada gotong royong..melawat muzium..ha, malam seribu kenangan yang xtahan.Memang memberi seribu kenangan gle lah!
Malam 2 mmg penuh warna warni dan sebagai ank Malaysia,kita bole berbangga melihat keunikan budaya plbagai kaum di Malaysia.Begitu juga dengan perpaduan kaum yg kitaorang cuba pupuk pada malam 2. Bayangkan betapa warna warninya perpaduan kaum di Malaysia apabila 3 kaum yang berbeza mampu hidup bersama dan mampu melibatkan diri bersama dalam program Bakti Siswa neh!mmg dasyat gle. Malam tu mmg penuh warna warni seperti mana warna warninya perasaan mt2 pada malam 2.
For sure,postmotem adalah saat yg ditunggu tgu. Sebab time 2 la para mt leh luahkan ketidakpuasan hati dan sbagainya. Sampaikan ada sorang 2 nk baling botol kt sorang ni sbb pandai sgt menjawab.haha..dlm keadaan penuh emosi dan tegang 2,smpt g hamzah tya kt ak, nk gelak ka ap ni?haha..hamzah2..Memandangkan malam tu malam terkhir postmotem kitaorg,mmg suasana syahdu sgt..ak pon turut sedey.ya r..da dkt 2 bln lbh asyk pndang muka diorang ja tiap minggu..kerja sama2..3 hari 2 malam menatap muka yang sama..hadapi susah senang bersama..jadi bila tiba masa..tuptaptuptap tgk da nk abes dah program.mmg sedey gle. Pastu ada la sesi ucapan mt cket.Setiap orang bagitaw la perasaan or ap2 ja yg diorang nk ckp. Yang pasti ak nk cakap bes sgt dapat kenal korang..kita da macam 1 family..kenangn ngn korang tu smpai sekarang masih segar dlm igtn aku.Aku bangga ngn korang sebb walaupun kita br 1st year tp kita da mampu wat program yg besar camtu. Ada cacat cela cket2 2 pada aku adat la..mana ada yg sempurna dlm dunia ni.Btl kata raihan,semua orang buat silap.Apa yang penting, kita blajar dr kesilapan tu dan cuba untuk melakukan sesuatu yang lebih baik pada ms depan.
Wat korang suma, aku nk korang tahu ak sgt rindu korang!tq sbb hadir n wat idup ak warna warni!cayunk korang!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan