Khamis, 27 Mei 2010

KESEDERHANAAN


Mood nak menulis tu datang lagi. Jam di laptopku menunjukkan angka 0.35. Menandakan waktu sekarang adalah 12.35 am, 28 Mei 2010.
Berada sendirian di dalam bilik, di tengah malam sebegini, banyak benda yang aku fikirkan. Tentang masa depan, perpisahan, pertemuan, kematian, persahabatan..segalanya apabila digabungkan menjadi 1, tentang kehidupan.
Di sini aku masih sendiri,
merenungi hari-hari sepi,
aku tanpamu,
masih tanpamu
Bila esok hari datang lagi,
kucoba untuk hadapi semua ini,
meski tanpamu..
Di saat aku jatuh, aku mahu terus bangkit. Di saat aku sedih, aku mahu terus tersenyum. Di saat aku sakit, aku mahu terus kuat..di saat aku mula benci, aku mahu terus menyukai. Di saat aku mahu menangis, aku mahu terus tertawa.Di saat aku takut, aku mahu terus berani. Di saat aku gelabah, aku mahu terus tenang. Di saat aku rasa marah, aku mahu terus sabar. Aku mahu menyintainya dengan sederhana. Lewat kata yang terucap, aku mahu mencintainya dengan sederhana.
Hari- hari yang aku lewati, meskipun tanpa dia, aku mahu terus senyum, tertawa dan gembira. Bila hari esok datang lagi, aku mahu dia tahu, aku masih setia di sini. Menunggunya dengan sabar. Menyintainya dengan sederhana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan