Rabu, 7 November 2012

TARGET SAYA


I’m already 23 years old. Dan xlama sj lagi akan masuk angka 24. Sepatutnya di usia sebegini saya sudah pn matang. Tidak cepat melatah, tidak cepat goyah. Cekal dan penuh semangat. Tapih kenapa saya x mcm tu? Apa sudah jadik?

Penulisan entri kali ini, saya perlu menulis sesuatu yang lebih matang. Bukannya menceritakan tentang hati perasaan yang tah apa-apa. Bukankah hal itu semua sepatutnya bukan lagi menjadi topik perbualan utama blog ini sekarang. Saya kini wanita bekerjaya. Tiada banyak lagi masa untuk bermain dengan hati dan perasaan. Dalam tempoh ini, saya perlu fokus dengan karier saya dan mengejar apa yang selama ini saya cita-citakan. Tidak perlulah saya mudah melatah atau goyah apabila sesekali hati dan perasaan diuji dan rasa teruji. Bila mana lelaki datang dan pergi dalam hidup saya, untuk apa saya tangisi nasib diri? Bukankah lebih elok saya fokus apa yang lebih penting. Membina hidup saya agar diakhirnya saya berjaya mendapat kedua-duanya. Kerjaya yang hebat dan lelaki yang baik.

Saya ada banyak target dalam hidup. Alhamdulilah srkg sudah pun bergelar graduan undang-undang. Salah satu target di tahap ini yang telah pun berjaya saya capai. My next target adalah untuk dapat title “Peguambela&Peguamcara”. Karier yang selama ini saya cita-citakan.

Perkahwinan adalah impian semua orang termasuklah saya. Malah termasuk dalam target saya di mana saya mahu kawen di usia 27 tahun dan ke bawah. InsyaAllah semoga diizinkan Allah. Di hati kecil saya, kadang- kadang saya risau bagaimana kalau di usia 28 tahun, masih belum dipinang orang? Bagaimana nak berhadapan dgn pertanyaan saudara mara dan kawan-kawan yang tak akan putus-putus tanya bila nak kawen bila nak kawen bila nak kawen?hmmmmm bagaimana harus saya tanganinya? Melihat kawan2 yang sudah pun berumahtangga dan sudah pun memiliki anak, bohong kalau saya katakan saya tiada keinginan untuk seperti itu.  Cuma sekarang masanya belum tiba dan saya juga belum bersedia. Masih ada perkara lebih penting, target penting yang perlu saya capai. Saya perlu bina kerjaya saya dulu. Carik duit untuk hidup saya dulu, saya mau ada asset supaya nnt saya tidak akan membebankan bakal suami saya. Saya mahu menjadi isteri yang menyenangkan hidupnya, isteri yang boleh dibanggakan dan isteri yang akan selalu buat dia bahagia. Itu juga target saya bila saya menempuh alam perkahwinan.

Di sini saya perlu bermula. Bukannya mencari cinta kerana kini saya sedar cinta itu akan datang sendiri. Jodoh saya akan Allah temukan bila sampai masanya. Maka tidak perlulah saya sibok-sibok mencari cinta. Apa yang perlu saya lakukan sekarang adalah mengurus hidup saya dengan sebaik-baiknya, berusaha untuk capai target saya. Semoga di penghujungnya nanti saya akan menemui bahagia. InsyaAllah..=)

1 ulasan: